Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Ανοικτή Επιστολή προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιγνάτιο

         ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ <ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ>

 Ανοικτή Επιστολή προς τον Σεβασμιώτατο  Λαρίσης κ. Ιγνάτιο
Έχετε το θάρρος, Σεβασμιώτατε;
Να ζητήσετε συγγνώμη, να αποκαταστήσετε τα ημαρτημένα
και να αλλάξετε τη στάση σας για όλες
τις προγενέστερες πράξεις σας;

Κοι¬νο¬ποί¬η¬ση: Οικουμενικό Πατριαρχείο, Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ιερές Μητροπόλεις όλης της Ελλάδας, Άγιον Όρος, Ιερές Μονές και Ησυχαστήρια, Ορθοδόξους Συλλόγους και Αδελφότητες, ημερήσιο και περιοδικό Τύπο.

Θεσ¬σα¬λο¬νί¬κη, 24 Μαρ¬τί¬ου 2009
Σε¬βα¬σμι¬ώ¬τα¬τε,
Προσφάτως ελάβαμε με κοινοποίηση εκ μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου την επιστολή σας προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, με αφορμή τον μέγα θόρυβο και τον μέγιστο σκανδαλισμό που δημιουργήθηκε με την από 9 Μαρτίου τρ. ε. απόφαση του Πρωτοβαθμίου δι’ Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου, του οποίου υπήρξατε μέλος. Με αυτή την κατά πλειοψηφίαν —στην οποία συγκαταλέγεσθε κι εσείς, Σεβασμιώτατε— απόφαση εκρίθη όπως τεθή στο αρχείο η υπό εκδίκασιν κανονική υπόθεση του πρώην Αττικής κ. Παντελεήμονος Μπεζενίτη. Κατόπιν αυτού σας απευθύνουμε την παρούσα ανοικτή επιστολή.
Μεταξύ άλλων, Σεβασμιώτατε, στην ανωτέρω επιστολή σας γράψατε και κάτι το οποίο μας έκανε τρομερή εντύπωση και μας σκανδάλισε ακόμη περισσότερο:
«Σας διαβεβαιώ ότι ήχθην εις την ως άνω κρίσιν δια να μην οδηγηθή ο εγκαλούμενος Αρχιερεύς εις την καθαίρεσιν, ανακαλών εις την μνήμην μου τα λόγια του πνευματικού μου πατρός “τρέμω όταν ακούω να καθαιρείται κληρικός, ποτέ δεν θα ήθελα να πάρω τέτοια ευθύνη”.¬.. Εκ των υστέρων διαβλέπω ότι η ως άνω κρίσις μου καταδεικνύεται εσφαλμένη και δι’ αυτής και εις την Εκκλησίαν εδημιουργήθη πρόβλημα και τους ανθρώπους ίσως εσκανδάλισα».
Όπως ο ίδιος ομολογείτε, Σεβασμιώτατε, διαπράξατε ένα επιπλέον δικονομικό παράπτωμα, ανεπίτρεπτο για δικαστή: εφ’ όσον είχατε πρόβλημα συνειδήσεως να λάβετε απόφαση σύμφωνα με τα δικονομικά δεδομένα, λόγω των απόψεων του πνευματικού σας πατρός —όπως εσείς τις δεχθήκατε και τις ερμηνεύσατε— έπρεπε να ζητήσετε την εξαίρεσή σας από τη σύνθεση του ως άνω δικαστηρίου, διότι οι απόψεις αυτές συνειδητά σας κατέστησαν μεροληπτικό και σας οδήγησαν σε πλάνη, ώστε η απόφασή σας να είναι και νομοκανονικά παράνομη και να προκαλεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα των μελών της Εκκλησίας και ολόκληρης της κοινωνίας, εκθέτοντας οδυνηρά και πάλι την Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού στη χλεύη των αντιχρίστων και των εκκλησιομάχων. Αντιθέτως, όχι μόνον δεν ζητήσατε την εξαίρεσή σας, αλλά δεχθήκατε να αντικαταστήσετε τον Μητροπολίτη Κονίτσης κ. Ανδρέα, ο οποίος δεν ήταν αρεστός στον υπόδικο πρώην Αττικής!.¬.. Η ανωτέρω διατύπωσή σας, άλλωστε, περιλαμβάνει δύο σκέλη: (α) δικαιολογείστε για την απόφασή σας, επικαλούμενος τον πνευματικό σας• (β) ζητάτε συγγνώμη υποθετικώς, διότι δεν αναγνωρίζετε ευθέως ότι σκανδαλίσατε την Εκκλησία και την κοινωνία, χρησιμοποιώντας την έκφραση «ίσως εσκανδάλισα». Αλλά οι πνευματικοί μας —μεταξύ αυτών κι εσείς, κατά τεκμήριον— μας διδάσκουν ότι η μετάνοια για να ’ναι μετάνοια και η συγγνώμη για να ’ναι συγγνώμη, πρέπει να γίνονται ευθέως, χωρίς δικαιολογίες και σχετικότητες!.¬.. 

Σεβασμιώτατε, αναλογιζόμενος το λάθος σας —με τον τρόπο που τελικώς το αναλογισθήκατε— η πράξη σας θα ήταν άξια επαίνων αν είχατε την παρρησία να ζητήσετε δημοσίως συγγνώμη, η οποία, βεβαίως, θα ήταν ειλικρινής και γενναία και όχι σκόπιμη, αφού συνοδεύεται από τις προειρημένες δικαιολογίες και σκοπιμότητες. Και βεβαίως θα είχε την αξία της, εφ’ όσον θα μπορούσε να διορθώσει και να άρει τις συνέπειες της αθωωτικής ψήφου σας.  Δυστυχώς η συγγνώμη σας κρίνεται ανειλικρινής και, βεβαίως, αδυνατεί να διορθώσει το κακό που επέφερε, αναιρούμενη κυρίως από τον βίο και την πολιτεία σας, όπως αυτή προσδιορίζεται και αξιολογείται από συγκεκριμένες ενέργειες και πράξεις, οι οποίες σκανδάλισαν και σκανδαλίζουν το πλήρωμα της Εκκλησίας. 
Έχετε όμως το θάρρος, Σεβασμιώτατε, να ζητήσετε συγγνώμη, να αποκαταστήσετε τα ημαρτημένα και να αλλάξετε τη στάση σας για όλες τις προγενέστερες πράξεις σας με τις οποίες έχετε κατασκανδαλίσει το πανελλήνιον —και όχι μόνον;

• Έχετε το θάρρος, Σεβασμιώτατε, να αποποιηθείτε προνόμια που αντιευαγγελικώς   σας παραχωρεί το αυθαίρετο, αυταρχικό και ολοκληρωτικό εξουσιαστικό καθεστώς, το οποίο καταδυναστεύει την Εκκλησία μας ως δεσποτοκρατία και είναι γενεσιουργό πάσης καινοτομίας, κακοδοξίας, αιρέσεως, ηθικού και οικονομικού σκανδάλου και σκανδαλισμού;
• Έχετε το θάρρος, Σεβασμιώτατε, να ζητήσετε συγγνώμη για την καθαίρεση του Ιερομονάχου π. Ευθυμίου Τρικαμηνά, τον οποίον εσείς εστείλατε στα Συνοδικά Δικαστήρια, αφού προηγούμενως συντάξατε τις δεκατέσσερεις κατηγορίες εναντίον του, ενώ στο Επισκοπικό Δικαστήριο ήσασταν ο Κατήγορος και ο Δικαστής του, παρόλο που ο πνευματικός σας συνιστά αντιθέτως, λέγοντας “τρέμω όταν ακούω να καθαιρείται κληρικός, ποτέ δεν θα ήθελα να πάρω τέτοια ευθύνη”; Χρησιμοποιείτε, λοιπόν, δύο μέτρα και δύο σταθμά; Μήπως επειδή ο π. Ευθύμιος δεν ήταν συνάδελφός σας; Μήπως επειδή δεν είχε δύναμη; Μήπως επειδή δεν είχε κάποια «χαρτιά» στα χέρια του..¬.; Μήπως επειδή δεν γνωρίζει να εκβιάζει; Μήπως επειδή δεν έπραξε πραγματικά κάποιο παράπτωμα; Δηλαδή, όσο πιο υψηλά ιστάμενος και απατεώνας είναι κάποιος, όσο πιο μεγάλο είναι το έγκλημα, τόσο πιο επιεικής είστε, ενθυμούμενος επιλεκτικά τον πνευματικό σας; Και σαν να μην έφθανε η ποινή της καθαιρέσεως —για να εξαντλήσετε την αντιευαγγελική εμπάθεια και το μίσος που τρέφετε προς το πρόσωπο του ως άνω κληρικού— στη συνέχεια διαδώσατε από τα γραφεία της Μητροπόλεώς σας, με τη συνεργεία υφισταμένων σας κληρικών, λίβελλο εναντίον του με σωρεία ψευδών και ανυποστάτων κατηγοριών και συκοφαντιών, θέλοντας έτσι να τον εξουθενώσετε ως απλόν άνθρωπο και ακόμη να τον εξουδενώσετε ως μοναχό.
• Έχετε το θάρρος, Σεβασμιώτατε, να ζητήσετε συγγνώμη από τους λαϊκούς «Αγωνιζομένους Χριστιανούς Λαρίσης», μέλη της οικείας Μητροπόλεως, και να πάψετε πλέον να τους κατατρέχετε   μηνύοντάς τους επανειλημμένως στα πολιτικά δικαστήρια, απαιτώντας και εισπράττοντας από αυτούς υπέρογκα —για τα μέτρα τους, όντες βιοπαλαιστές και πολυτέκνοι οικογενειάρχες— χρηματικά ποσά αποζημιώσεων, που φθάνουν και τις ογδόντα χιλιάδες (80.000,00) ευρώ για τον καθένα, επειδή δεν σας αναγνωρίζουν ως κανονικό Επίσκοπο Λαρίσης και ανθίστανται στην δεσποτοκρατία και στα κακώς κείμενα στον χώρο της Εκκλησίας μας; Προσπαθείτε νομοτύπως και με νομικισμούς —σε μίαν ελεύθερη και δημοκρατική χώρα— να καταργήσετε —και, δυστυχώς, το καταφέρνετε— την ελευθερία του λόγου και την ελευθεροτυπία, φιμώνοντας τις φωνές που αντιστέκονται στην, εν τέλει, αποχριστοποίηση της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού. Αυτοί οι άνθρωποι, Σεβασμιώτατε, έχουν δώσει τη ζωή τους και το αίμα τους για να αποκατασταθεί η κανονικότητα και η παράδοση στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος.
• Έχετε το θάρρος, Σεβασμιώτατε, να ζητήσετε συγγνώμη για τα όσα συνέβησαν στο σκάνδαλο της Αγίας Παρασκευής Τεμπών και για τα όσα κατά καιρούς καταγγέλθησαν στα ΜΜΕ για πρώην κληρικούς σας περί οικονομικών και ηθικών σκανδάλων και παρεκτροπών, τα οποία σκανδάλισαν τόσους ανθρώπους, πιστούς και μη;
• Και κυρίως, Σεβασμιώτατε, έχετε το θάρρος να ζητήσετε συγγνώμη όχι μόνον για το γεγονός ότι σιωπάτε και δια της σιωπής σας συνεργείτε στον εξουνιτισμό μας και στην ομογενοποίηση της Αγίας Ορθοδοξίας μας στην οικουμενιστική και συγκρητιστική Πανθρησκεία της εωσφορικής Νέας Εποχής του Αντιχρίστου, αλλά και γιατί προσκαλείτε και περιποιείτε τιμές στον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, που προεξάρχει, χοροστατεί και πρωτοστατεί στα νεοεποχίτικα σχέδια με λόγους και έργα, σκανδαλίζοντας και προκαλώντας το ορθόδοξο πλήρωμα της Εκκλησίας μας, του οποίου δια της αιρέσεως απεργάζεται την απώλεια;

Λυπούμαστε ιδιαιτέρως, Σεβασμιώτατε, γιατί διαπιστώνουμε ότι η συγγνώμη σας είναι ελλιπής και αποσκοπεί μόνον στην απαλλαγή των ευθυνών σας για τον σάλο που δημιουργήθηκε από την αθωωτική απόφαση για τον πρώην Αττικής, και ως εκ τούτου η επιστολή σας χαρακτηρίζεται ως «επιστολή σκοπιμότητας».
Ψεύδεσθε, Σεβασμιώτατε, χρησιμοποιώντας τα λόγια του πνευματικού σας, ως δι¬και¬ο¬λογί¬α,  ότι τρέμετε όταν ακούτε να καθαιρείται κληρικός, και ότι φοβάσθε μήπως σκανδαλίσατε ανθρώπους με αυτή την απόφασή σας. Αν όντως υπάρχει μέσα σας αυτή η συναίσθηση της αναγνωρίσεως των λαθών σας, τότε πρέπει, Σεβασμιώτατε, να ζητήσετε με συντριβή συγγνώμη και να ανακαλέσετε και να επανορθώσετε για όλα όσα έχετε πράξει κατά καιρούς και δι’ αυτών έχετε σκανδαλίσει τη Λάρισα και το πανελλήνιον, ώστε να θεωρηθεί η συγγνώμη σας ειλικρινής και κατά Θεόν. Διαφορετικά προσθέτετε υποκρισία στην υποκρισία, ψέμα στο ψέμα, σκανδαλισμό στον σκανδαλισμό και κινδυνεύετε να χαρακτηρισθείτε, ακόμη και από τους έχοντας απλόν νουν, ως υποκριτής και Φαρισαίος, επισύροντας επί της κεφαλής σας για μίαν ακόμη φορά τα «ουαί» που απηύθυνε ο Κύριος και Θεός μας Ιησούς Χριστός προς αυτούς.
• Δείγμα της ειλικρινούς και εκ βάθους καρδίας συγγνώμης σας, Σεβασμιώτατε, θα ήταν η ανάκληση του διωγμού και η αποκατάσταση της ιερωσύνης του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά, ο οποίος χαίρει της εκτιμήσεως και της αγάπης όλων των πιστών χριστιανών που τον γνωρίζουν και ακόμη όσων έχουν ακούσει γι’ αυτόν.
• Δείγμα της ειλικρινούς και εκ βάθους καρδίας συγγνώμης σας, Σεβασμιώτατε, θα ήταν η παύση των διωγμών κατά των «Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης», βιοπαλαιστών και πολυτέκνων οικογενειαρχών και η αποδοχή εκ μέρους σας, τουλάχιστον, της αγαθής και ανιδιοτελούς προαιρέσεώς τους και της αποδεδειγμένης αγάπης και αφοσιώσεώς τους στην Εκκλησία του Χριστού, της οποίας όμως το εξουσιαστικό καθεστώς τόσα δεινά τους επιδαψίλευσε δια των αντιευαγγελικών έργων σας.
• Ωστόσο πραγματική συγγνώμη, Σεβασμιώτατε, που θα ειρηνεύσει τον σκανδαλιζόμενο πιστό λαό του Θεού της θεοσώστου αλλά σκληρά και πικρά —εξ υπαιτιότητός σας επί εικοσαετία σχεδόν δοκιμαζομένης— πολύπαθης Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου, είναι η παραίτησή σας   από την αρχιερατική διακονία —που όχι μόνον δεν τιμήσατε ως διακονία, λειτουργός ων του Υψίστου,   αλλά και κατέχετε παρανόμως ως εξουσία, χωρίς εισέτι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που να νομιμοποιεί τη θέση σας, συνθήκη που καθιστά έωλη την επίκληση και χρήση εκ μέρους σας της «νομιμότητας» εναντίον εκείνων που εκκλησιολογικά νομίμως σας αμφισβητούν. Επιστρέψατε, λοιπόν, στη Μονή της Μετανοίας σας προς μετάνοια και ανάνηψη, ώστε η συγγνώμη σας να είναι θριαμβική πνευματική νίκη.

Σεβασμιώτατε, μη νομίσετε ότι η αυστηρότητα της επιστολής μας ενέχει εμπάθεια προς το πρόσωπό σας. Κάθε άλλο• και το σεπτό πρόσωπό σας ως εικόνα Θεού σεβόμαστε και την αγία και αιωνία ψυχή σας αγαπούμε, θλιβόμενοι για τα παράνομα έργα σας και προσευχόμενοι για τη σωτηρία σας. Προς τον σκοπό αυτό σας απευθύνουμε λόγον αυστηρό μεν αλλά εκ βάθους καρδίας ευθύ και για τούτο αγαπητικό. Τα εμπαθή έργα σας και ο παράνομος-αντικανονικός σφετερισμός από εσάς της θέσεως του Επισκόπου δεν σκανδαλίζουν μόνον το πλήρωμα της Εκκλησίας που δεν σας αποδέχεται, αλλά πρωτίστως βλάπτουν και ματαιώνουν τη σωτηρία της ψυχής σας.
Σας απευθύνουμε την παρούσα επιστολή μας με εν Χριστώ αγάπη, ενθαρρυνόμενοι από την ανωτέρω επιστολή σας προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, η οποία —παρά την σκληρή κριτική μας και στον βαθμό της ειλικρινείας σας που ενέχει— μας κάνει να ελπίζουμε ότι δεν σας λείπει η πνευματική γενναιότητα και ότι ο δρόμος της μετανοίας σας και της δι’ έργων συγγνώμης σας μπορεί να είναι μακρύς και επώδυνος, αλλά όχι ανέφικτος. Γένοιτο, Κύριε!.¬..

Προσευχόμενοι με όλη τη δύναμη της καρδιάς μας στον Κύριο και Θεό μας Ιησού Χριστό —δια πρεσβειών της Υπεραγίας Θεοτόκου και δι’ ευχών των αγίων και θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας μας, ιδία των εν Θεσσαλία διαλαμψάντων αγίων Οικουμενίου, Αχιλλείου και Βησσαρίωνος— διαπύρως ευχόμαστε ο Τριαδικός Θεός μας να σας φωτίσει και να σας κραταιώνει το φρόνημα της Ορθοδοξίας και της δικαιοσύνης και της μετανοίας και της συγγνώμης,
Αισθανόμενοι την αδυσώπητη πνευματική ορφάνια μας και την επίορκη εγκατάλειψή μας από τους σιωπούντες, αιρετίζοντες και αιρετικούς «Ποιμενάρχες» μας, που κατέστησαν προβατόσχημοι λύκοι, μετά πολλής της εν Χριστώ αγάπης ευχέτες.
Για την Φιλορθόδοξο Ένωσι «Κοσμάς Φλαμιάτος»
ο Πρόεδρος Λαυρέντιος Ντετζιόρτζιο, πρ. παπικός, εκδότης-συγγραφέας
ο Γραμματέας Παναγιώτης Σημάτης, θεολόγος-εκπαιδευτικός
ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ
ο Ορθόδοξος Χριστιανικός Αγωνιστικός Συλλογος
«Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης»