Σάββατο 7 Απριλίου 2012

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ

Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης 178


Αχ, αββά Μωυσή! Τι ήταν αυτό που έπαθες στη Λάρισα; Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι; Εσύ πήγες στο Άγιο Όρος να μονάσεις, να σωθείς και να σώσεις με τις ημερονύκτιες προσευχές σου και όχι να γυρίζεις, αειπλάνητος, από μητρόπολη σε μητρόπολη μετέχοντας στα «ταπεινά» δεσποτικά φαγοπότια και μάλιστα, τις πιο πολλές φορές, σε περίοδο νηστείας! Πότε εκτελείς τα μοναχικά σου καθήκοντα;
Αλλά, θα σκέφτεσαι, «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» (άποψη Ιησουϊτών).
Εσύ αββά, επιθυμώντας να πουλήσεις το τρίτομο τελευταία έργο σου (καθώς και άλλα) υποχρεώθηκες στο δεσπότη Ιγνάτιο. Ένα σου τηλεφώνημα και όλα τακτοποιήθηκαν. Θα σου δώσω, θα μου δώσεις και η συμφωνία έκλεισε με τις παρακάτω υποχρεώσεις:
- Εγώ (ο δεσπότης) θα σε καλέσω, θα διαφημίσω τον ερχομό σου, το έργο σου και την προσωπικότητά σου σε ναούς, Τύπο και ραδιόφωνο (τηλεόραση) επί εβδομάδες, θα κλείσω την αίθουσα, θα στείλω προσκλήσεις σε επισήμους… (ε, δεν είναι και λίγα) κι εσύ, ο αββάς Μωυσής, θα κάνεις 3-4 ομιλίες πνευματικού περιεχομένου – γιατί θα μπορούσαν να ήταν και άλλου είδους; – αλλά σε όλες αυτές θα τονίζεις πόσο καλός, άξιος, πνευματικός, χαρισματούχος, άγιος ποιμένας είμαι, άσχετα αν υπήρξα μοιχεπιβάτης, αν «δολοφόνησα» τον νόμιμο προκάτοχό μου (το Θεολόγο) και άρπαξα τον θρόνο του, αν υπήρξα φοβερός διώκτης των πνευματικών του παιδιών μέχρι και σήμερα – τα οποία παρ’ όλους τους κατατρεγμούς μου δεν λένε να μ’ αποδεχτούν. Εσύ γι’ αυτά, δε θα πεις κουβέντα· μόνο το υποτιθέμενο καλό μου προφίλ θα εκθειάζεις.
Μίλησαν για «κοσμοσυρροή» οι δοσμένες από τη μητρόπολη στα Μ.Μ.Ε. πληροφορίες. Αλήθεια ποια «κοσμοσυρροή» μπορεί να παρατηρηθεί σε αίθουσα που αριθμεί μόλις 250 θέσεις, εκ των οποίων τις 30 περίπου κατέλαβαν οι του πρωτοκόλλου επίσημοι καθώς και ξένοι ιερωμένοι και μοναχοί (-ές); Οι 100 παραβρισκόμενοι συμπολίτες μας από μια πόλη 200 χιλ. κατοίκων αποτελούν «κοσμοσυρροή» για την οποία μπορεί να καυχάται κανείς;
Ιερείς ερωτηθέντες γιατί δεν παρακολούθησαν την «πετυχημένη» εκδήλωση – δεδομένου ότι στο πάνελ παραβρίσκονταν κι ο δεσπότης – απάντησαν:
- Απ’ όσα λένε δεν πιστεύουν τίποτε. Αλληλολιβανίζονται και αλληλοεξυπηρετιούνται απολαμβάνοντας τα… ωραία της επίγειας ζωής [χρήμα, κοσμική δόξα… (επικούρειος φιλοσοφία)]. Πήγαινε λίγο κόντρα στο δεσπότη και θα μείνεις αργός ή θα ανεβοκατεβαίνεις τις σκάλες των δικαστηρίων για χρόνια όπως εσείς οι Αγωνιζόμενοι χριστιανοί. Όσο για τον άγιο αββά που απευθύνει «εγκώμια στην αρετή» ας μας πει, πού η Αγ. Γραφή λέγει ότι μπορείς να αρπάζεις ζωτικά όργανα ανυπεράσπιστου συνανθρώπου σου – χωρίς την συγκατάθεση του ιδίου – για να ζήσεις εσύ – όπως έκανε ο αββάς – θανατώνοντας τον εν ζωή ασθενή, αφού τα όργανα του νεκρού είναι άχρηστα;
Να γιατί δεν πήγαμε στην εκδήλωση αυτή. Γιατί δεν αντέχουμε την υποκρισία που καταδίκασε ο Κύριός μας μ’ εκείνα τα φοβερά «Ουαί» κι αποτελεί – ιδιαίτερα σήμερα – σημείο των καιρών.

(Αν χρειαστεί θα επανέλθουμε με Τσολογιάννη και ...για να μάθει ο κόσμος)