Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

π.Αθανασίου Μυτιληναίου Απάντηση σε ερώτηση-απορία για τον όρο Νεοχριστιανός, για τον Μαρξισμό τους αγώνες του Μακράκη, του Φλαμιάτου, π. Ευσεβίου Ραπτόπουλου, Παπουλάκου,Θεόκλητου Φαρμακίδη, Οικονόμου Εξ Οικονόμων, Καζανζάκη, Σάββα Αγουρίδη, Χριστιανικές Οργανώσεις




Μία σημαντική ερώτηση-απορία από Λαρισαίο επιστήμονα στον π.Αθανάσιο Μυτιληναίο (αρχές δεκαετίας του 1980,  Δευτέρα βράδυ στον 'Αγιο Στυλιανό, της πόλεως Λαρίσης). Ενδιαφέρουσα η απάντηση.

(Σημειώσεις από απομαγνητοφώνηση της ομιλίας του μακαριστού Γέροντος)

http://agonasax.blogspot.gr/2015/11/blog-post_10.html






Απάντηση του π.Αθανασίου Μυτιληναίου

σε ερώτηση-απορία Λαρισαίου επιστήμονα,σχετικά με τον όρο νέοχριστιανός-νεοορθόδοξος.

Νεοχριστιανός,με εξέπληξε,αγαπητοί μου, ο χαρακτηρισμός αυτός.

Κάποιοι πρωτεργάτες αυτού του κινήματος είναι ο  Νέλλας και το περιοδικό «Η Σύναξη».Είναι διάφορα έντυπα και μερικά περιοδικά (Ο Σχολιαστής κλπ).

Είδα πρόσωπα που τα ξέρω και έπεσα από τα σύννεφα. Διάβασα μερικά πράγματα και παραξενεύτηκα.

Μου φάνηκε παράξενο να δώ πρόσωπα που ήξερα, που γνώριζα.

Ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει. Δικαίωμα του καθενός, σε θέματα πολιτικά, όπως νομίζει,όπως κρίνει ότι θα είναι καλύτερα.



Σε θέματα πίστεως και εκεί μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει. Επειδή όμως, κατά τεκμήριον, ανήκουμε στην Εκκλησία του Χριστού, αφού είμαστε βαπτισμένοι έχουμε χρέος να βοηθήσουμε τον άνθρωπο που ξεφεύγει στην πίστη.

Να τον βοηθήσουν οι  ποιμένες, οι κληρικοί, οι Θεολόγοι, διότι ευρίσκεται σε πλάνη. Οφείλουμε να τον βοηθήσουμε.

Εάν όμως πάρει τον χριστιανισμό στα χέρια του για να τον κακομεταχειρισθεί, να τον νοθεύσει με τον μαρξισμόν π.χ. ή ό,τιδήποτε άλλο,οφείλει η Εκκλησία,ως Διοίκηση,να φωνάξει,να αντιδράσει.Αν δεν το κάνει η  Εκκλησία ως Διοίκηση πρέπει να  διαμαρτυρηθεί το πλήρωμά της, οι πιστοί, οι κληρικοί, τα μέλη της.



Ήλθαν διάφορα ρεύματα,ο φρόϋντ (…φροϊντισμός=υποστήριξε τον πανσεξουαλισμό,μία ιστορία  προ 100 ετών περίπου,πριν έλθει ο 20ός αιώνας).Ο Δαρβινισμός για την θεωρία της εξέλιξης,ο Μαρξισμός κλπ.Αυτά τα ρεύματα προσέβαλαν την πίστη.Εισήλθαν στην Ελλάδα,επί Βαυβαροκρατίας κλπ…

Ανέλαβαν άνδρες σπουδαίοι να πολεμήσουν αυτά τα ρεύματα.

Ο Ιω.Σκαλτσούνης,Καθηγητής  Πανεπιστημίαου,ο Απ.Μακράκης και οι συνεργάτες του (ίσως να έφθασε σε κάποιες ακρότητες, αλλά είχε θάρρος απαράμιλλο και έδωσε σκληρούς αγώνες,υποστηρίζοντας την Εκκλησία).

Ο Φλαμιάτος,ο π.Ευσέβιος Ραπτόπουλος ανέλαβαν αυτόν τον αγώνα κατά των ρευμάτων αυτών.

Και τον ανέλαβαν τον αγώνα γιατί η Εκκλησία δεν είχε την δυνατότητα.Διότι την εποχή εκείνη,είχαν αναλάβει μια προσπάθεια οι  πολιτικοί, το επίσημο κράτος, να ελέγχει την Εκκλησία  δια του Βασιλικού Επιτρόπου.

Χρημάτισε Βασ.Επίτροπος και ο Ιω.Καρμίρης,Ακαδημαϊκός.

Καμία σύναξη της Ι.Σ. της Εκκλησίας δεν γινότανε αν δεν ήταν παρών ο Βασ.Επίτροπος (το μάτι του κράτους στην Εκκλησία), που σημαίνει τίποτε δεν μπορούσε η Εκκλησία να κάνει εάν δεν το ενέκρινε το κράτος.

Έτσι λοιπόν,αναλάμβαναν την « υπεράσπιση της Εκκλησίας» οι ιδιώτες, για να υποστηρίξουν την Εκκλησία.Διαβάστε το βιβλίο του Παπουλάκου (υποκοριστικόν του Παππούς  δυό φορές,παππούς,παππουλάκος), για να ιδείτε τι έκανε.

Ο Παπουλάκος συνελήφθη και από τις κακουχίες κλπ , πέθανε στη συνέχεια.


Ο Θεόκλητος Φαρμακίδης (υπάρχει και οδός στη Λάρισα,κάπου πίσω από τα Γυμνάσια) είχε σπουδές στην Γερμανία και ήταν ένας από τους πρωτεργάτες της υποδούλωσης της Εκκλησίας στην Πολιτεία.

Είχε επιδράσεις προτεσταντικές ο Φαρμακίδης. Αντιμέτωπος ήταν ο Οικον.Εξ Οικονόμων.Η Εκκλησία δεν μπορούσε να αντιδράσει.

Έτσι δημιουργήθηκαν θρησκευτικές οργανώσεις για συγκεκριμένο σκοπό,να υποστηρίξουν την αδύναμη διοικητικά Εκκλησία.

Σήμερα τις οργανώσεις αυτές, που δημιουργήθηκαν τότε για τον συγκεκριμένο σκοπό να υποστηρίξουν την Εκκλησία, κατηγορούνται ως …παρεκκλησιαστικές κλπ.

Αυτό γίνεται σήμερα για να καμφθεί κάθε αντίσταση και  να  εγκαθιδρυθεί εδώ  ο υλισμός και ό,τιδήποτε.

Βλέπετε και οι εχθροί της Εκκλησίας (από μασώνους,άλλες αιρέσεις  κλπ) ανέδειξαν σε υψηλές θέσεις και δικούς τους που ασπάζονται αυτές τις ιδέες.

Μπορεί οι εκκλησιαστικές οργανώσεις να έκαναν και ορισμένες υπερβολές, αλλά όχι «..πονάει δόντι βγάζουμε μάτι»,τα ισοπεδώνουμε όλα.



Ο πιστός δεν μπορεί να ανακατεύεται εκεί που δεν του πέφτει λόγος, υπάρχει η ιεραρχία στην Εκκλησία,αλλά δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί ο πιστός να πάρει θέσει,να έχει λόγο και να υποστηρίξει την πίστη του.



Υπάρχει η προσπάθεια σύζευξης (σύνδεσης δηλ.)μαρξισμού και χριστιανισμού ή άλλων  ρευμάτων με τον χριστιανισμό,να τα συνδέσουμε.Εάν έλθουν οι μαρξιστές και το ζητήσουν αυτό να γίνει οι Χριστιανοί θα αντιδράσουν.Και να το κάνουν τελικά,χωρίς να το θέλουν οι πιστοί,οι Χριστιανοί, δεν θα πιάσει γιατί είναι ξένο σώμα.Θα απορριφθεί με τον χρόνο ως ξένο σώμα.Δεν πιάνει και γνωρίζουν ότι δεν ξεριζώνεται η Εκκλησία από τον λαό.Έχουμε το προηγούμενο με την Ρωσία.Δεν ξεριζώνεται η Εκκλησία.

Αυτό που λέμε,δεν πολιτικολογούμε, θεολογούμε, φιλοσοφούμε.

Ο Στάλιν άνοιξε τις εκκλησίες για να κερδίσει την λαϊκή εμπιστοσύνη, να πολεμήσουν οι Ρώσοι,στην περίοδο της Γερμανικής κατοχής. Ο Ρωσικός Λαός έβλεπε άσχημα τα πράγματα και δεν είχε διάθεση να πολεμήσει. ΄Επρεπε να αναπτυχθεί το πατριωτικό αίσθημα. ΄Ετσι με την κίνηση αυτή άλλαξε το φρόνημα του λαού, πίστη και φιλοπατρίδα.΄Ετσι ορθότατα και εξυπνότατα άνοιξε τις εκκλησίες και πίστευσε ο λαός ότι μπορεί να επιτραπεί η ελευθερία και ελεύθερα να πιστεύει τον Θεό.Και έτσι επολέμησαν… «υπέρ βωμών και εστιών».Και επολέμησαν για την Πατρίδα τους.

Κατάλαβαν οι μαρξιστές ότι δεν  εκριζώνεται,διότι είναι βαθειά ριζωμένη στον Λαό.



Γι αυτό μετά τον πόλεμο και πάλιν   αφαιρέθηκε η ελευθερία στην Εκκλησία Και τώρα (10ετία του `80) δεν μπορούν ελεύθερα να κηρύξουν τον λόγο του Θεού.Παράδειγμα ο γνωστός Ιερεύς π.Δημήτριος Ντούνκο ,που τον απαγόρευσαν να ομιλεί σε ένα εκκλησάκι,όπως εμείς τώρα εδώ στον΄Αγιο Στυλιανό,τον κατηγόρησαν,τον φυλάκισαν,τον έστειλαν σε ψυχιατρεία κλπ.,τα γνωρίζετε τα υπόλοιπα.



Έτσι,ερχόμενοι στην ερώτηση του κ…..(Επιοστήμων της πόλης μας),σκέφθηκαν να αλλάξουν τον τίτλο και να  πουν Νεοχριστιανισμός,Νεοορθόδοξοι.

Βρέθηκαν οι άνθρωποι αυτοί που είχαν περίεργες ιδέες.Είναι αυτό που λέμε πολλές φορές…δεν μου αρέσει αυτός ο άνθρωπος έχει άλλες ιδέες. Φαίνονται αυτοί οι άνθρωποι από το πώς στέκονται,πως ομιλούν,πως συμπεριφέρονται.Άρχισαν λοιπόν αυτοί οι …Νεοορθόδοξοι να λένε ότι αυτοί (π.χ. εγώ που λέω αυτά) είμαι αναχρονιστικός.Είναι παλιά μυαλά.Επομένως,εκείνος (εγώ π.χ.) είναι το παλιό και εγώ (αυτός που έχει…νέες ιδέες) είμαι ο Νεοορθόδοξος

Καταλάβατε;Το ίδιον έκαναν με τους ..ευσεβιστάς,λέγοντας έτσι τους ανθρώπους των Οργανώσεων,ότι δήθεν δέχθηκαν  επιρροές από την Δύσιν και προσπαθούν να τους απομονώσουν και να πουν,μην τους ακούτε αυτούς,δεν είναι παραδοσιακοί,είναι αντιπαραδοσιακοί.Για να απαλλαγούμε από αυτούς  (διάβασα σε περιοδικό τους, «Σημάδια») πρέπει να δείξουμε ότι είμαστε γνήσιοι,έχουμε μια  γνησιότητα.Έτσι παίρνουμε τον τίτλο αυτό του Νεορθοδόξου.

Λέμε στους άλλους εσύ είσαι Ευσεβιστής,δηλ.ασχολείσαι με την τήρηση των εντολών…,όλο με τις εντολές ασχολείσθε, ( π.χ.δεν μπορώ εκείνο να κάνω, δεν μπορώ εκείνο γιατί απαγορεύεται κλπ).Και πράγματι η ιδιωτική τους ζωή ήταν ύποπτη.

Ο Πατέρες μας λένε να κρατάμε τις εντολές. Μπορούμε  με  ψιλή Θεολογία,χωρίς την τήρηση των εντολών, να μείνουμε στην πίστη;

Έτσι βρέθηκε η συνδετική ουσία να συνδεθούν δύο πράγματα που δεν  συνδέονται. Ποιά είναι αυτή «η ουσία»; Η Νεορθοδοξία.

 Τι είναι επομένως η Νεορθοδοξία,είναι ένας Δούρειος ΄Ιππος.



Άκουσα τον Σάββα Αγουρίδη σε ομιλία να λέει παράξενα πράγματα.Κάνουν διάφορες ομιλίες, διαλέξεις, περιοδικά και  πρόκειται για μια  νόθευση του Ευαγγελίου.

Ξεκίνησαν αυτοί από το 1968 περίπου, βγάζουν την σταυρική θυσία και τον αναστάσιμο χαρακτήρα από Ευαγγέλιο.Τι λένε τα Ευαγγέλια,αλοίμονο στους πλούσιους (ουαί  τοις πλουσίοις, ουαί  στους γελώντες), «..μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι,οι ελεήμονες κλπ».Ομιλούν για κοινωνική δικαιοσύνη  και άλλα.

Έρχεται το Ευαγγέλιο για να σώσει, όχι για να χορτάσει τον κόσμο.

Ο καρπός της βιώσεως του Ευαγγελίου θα είναι η εξάλειψη της φτώχειας,της κοινωνικής αδικίας και λοιπά.Δεν θα καταργήσουμε το Ευαγγέλιο.Με το Ευαγγέλιο θα υπάρξει η κατάργηση της κοινωνικής αδικίας. Το ευαγγέλιο έχει μία προοπτική…. «Ο Κύριος έρχεται»..

Χθες άκουσα για το έτος Καζανζάκη.Η ΕΡΤ είχε δύο έργα του συγγραφέα αυτού.Το πρώτο ήταν φροουδικό (=έργο του Φρόϋντ),δεν λέω παραπάνω.Το δεύτερο θέμα (ώ το δεύτερο…) παρουσίαζε νεκρούς, κάτω από την πλάκα του τάφου και φώναζαν …κρυώνω-κρυώνω.Κάποτε έφθασε ένας παππούλης και λέει έρχεται ο Νυμφίος,Ιδού ο Νυμφίος έρχεται.Πότε;Τα μεσάνυκτα.Απαντούν,πού είναι δεν έρχεται.Κάποτε ο  ερημίτης,ο ιερεύς αυτός αρχίζει να φωνάζει και να λέει διάφορα του τύπου «….εγώ που σε πίστεψα,έχασα την ζωή μου» και άρχιζε να  ουρλιάζει υβρίζοντας και να τελειώνει … «…δεν σε πιστεύω….!!!».Βλέπετε;

Μια αθεϊα.Αυτά τα έργα προβάλλονται από την τηλεόραση κλπ.



Κάντε ότι θέλετε, αφήστε την εκκλησία εκεί που είναι, μην την πειράζετε .Εσείς κάνετε ότι θέλετε, δικαίωμά σας.

« Αν είναι σωστά κρατήστε τα, αν δεν είναι αφήστε μας στην πίστη μας, μην μας ενοχλείτε, εσείς κάνετε ότι θέλετε» (΄Αγιος Ιουστίνος ο μάρτυρας).



Για να μην παρεξηγηθώ,αδελφοί μου,μην θεωρηθεί ότι μπορεί να κάνω μια πολιτική κλπ.΄Όχι,αγαπητοί μου,από όλα αυτά τίποτε.



(Σε ομιλία του Γέροντος,Δευτέρα βράδυ,στον΄Αγιο Στυλιανό,αρχές 1980,απαντώντας σε σχετική υποβληθείσα ερώτηση κάποιου Λαρισαίου επιστήμονα)