Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Τζαμί στην Αθήνα: Προχωρούν με γοργούς ρυθμούς οι εργασίες

Τα σχέδια των Πανθρησκειαστών σταθερά υλοποιούνται σε όλα τα παιδεία, με την "ευγενή"...διευκόλυνση των Επισκόπων!

του Γιάννη Παπαδόπουλου

Πίσω από μια σιδερόφρακτη πόρτα επί της Ιεράς Οδού, σε έκταση που παραχωρήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό και πριν από μήνες εκκενώθηκε από ακροδεξιούς καταληψίες μετά την επέμβαση της αστυνομίας, συνεχίζονται οι εργασίες ανέγερσης του .

Σταδιακά το έργο που κατασκευάζεται στον αποκτά μορφή. Η σκυροδέτηση της θεμελίωσης του κτιρίου ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιανουαρίου. Πριν από δύο εβδομάδες τοποθετήθηκε και βάφτηκε ο κύριος και δευτερεύων μεταλλικός σκελετός του τεμένους και αυτές τις ημέρες βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την κάλυψη της οροφής και των τοιχωμάτων με θερμομονωτικά πανέλα. Θα ακολουθήσουν ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση του έργου στα τέλη Απριλίου.
Το κτίριο του θα καλύπτει έκταση 1.000 τ.μ. και θα αποτελείται από δύο λατρευτικούς χώρους (έναν για τους άντρες, χωρητικότητας 300 ατόμων και έναν που θα μπορεί να δεχθεί 50 γυναίκες). Δεν προβλέπεται όμως η τοποθέτηση μιναρέ. Το έργο θα κοστίσει συνολικά 887.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η σύμβαση υπογράφτηκε στις 10 Οκτωβρίου 2016 από την κοινοπραξία των τεσσάρων μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας (J&P ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, INTRAKAT).

Πολυετής περιπέτεια
Η ανέγερση παρέμενε εκκρεμής υπόθεση εδώ και δεκαετίες, προκαλώντας αντιδράσεις κάθε φορά που το θέμα επανερχόταν στη δημόσια συζήτηση. Από τη δεκαετία του ’80 πρεσβευτές μουσουλμανικών κρατών στην Αθήνα έθεταν ανά τακτά διαστήματα το ζήτημα στην ελληνική κυβέρνηση. Τελικά, το 2000 ψηφίστηκε ο νόμος 2833 που προέβλεπε την ανέγερση τεμένους και ισλαμικού πολιτιστικού κέντρου με χρηματοδότηση από τη Σαουδική Αραβία. Ως τόπος κατασκευής επελέγη τότε έκταση 33,4 στρεμμάτων στην περιοχή Χουσμούζα Παιανίας.

Το κλίμα όμως εκεί δεν ήταν φιλόξενο. Κάτοικοι και Εκκλησία αντέδρασαν έντονα. Η τοποθεσία, ένας λοφίσκος με ελιές και πουρνάρια, απείχε περίπου 200 μέτρα από την Αττική Οδό και μία από τις ενστάσεις των αντιδρώντων ήταν ότι «δεν γίνεται η πρώτη εικόνα των ταξιδιωτών από το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” να είναι ένας μιναρές».
Αυτό το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Μάλιστα, μία από τις εναλλακτικές προτάσεις που ακούστηκαν τότε ήταν η εγκατάσταση του τεμένους σε περιοχή του Μενιδίου, μακριά από τα βλέμματα των τουριστών ή το κέντρο της .
Ο νέος σχεδιασμός
Τελικά, λίγα χρόνια αργότερα, αλλάζει η χωροθέτηση του . Επειτα από συνεννόηση του υπουργείου Παιδείας με τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας αποφασίζεται η δημιουργία του στον Βοτανικό, σε έκταση που θα παραχωρούσε το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Βάσει του νέου σχεδιασμού, το κόστος ανέγερσης επρόκειτο να καλυφθεί από την ελληνική πολιτεία και όχι από άλλο κράτος. Στον χώρο που επιλέχθηκε –και σήμερα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής– λειτουργούσε τότε το Κέντρο Συντήρησης Αυτοκινήτων Ναυτικού. Το κόστος μετεγκατάστασης των υπηρεσιών του Ναυτικού υπολογιζόταν το 2010 σε 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι δήλωναν τότε στον Τύπο ότι στόχος ήταν η κατασκευή του τεμένους από ελληνικές εταιρείες.

Δεν έλειψαν και πάλι οι αντιδράσεις. Το Συμβούλιο της Επικρατείας, όμως, απέρριψε όσες προσφυγές κατατέθηκαν. Επειτα από τέσσερις άγονους διαγωνισμούς, η κοινοπραξία των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας ανέλαβε τελικά να υλοποιήσει το έργο.

Ολα τα εγκαταλελειμμένα κτίρια του οικοπέδου στον πρόκειται να κατεδαφιστούν, καθώς αποφασίστηκε να μην αξιοποιηθούν, αλλά να στηθεί στη θέση τους η μεταλλική κατασκευή. Στον περιβάλλοντα χώρο του τεμένους θα τοποθετηθεί πράσινο, θα λειτουργεί παιδική χαρά και θα διαμορφωθούν και θέσεις στάθμευσης. Ακόμα, σε βοηθητικό κτίσμα θα στεγάζονται οι μονάδες θέρμανσης, ύδρευσης και πυρόσβεσης. Σε λιγότερο από δύο μήνες αναμένεται να κλείσει μια εκκρεμότητα δεκαετιών.
Πηγή